Oferta - Junior Music Course (JMC) - elementy lekcji.
Słuchanie
Słuchanie jest podstawą wszystkich elementów, a dzięki lekcjom JMC, rozwój słuchu dzieci pozwala reagować na każdy rodzaj dźwięku. Ponadto słuchanie nauczyciela i prezentacji rówieśników z grupy, pomaga im rozwijać głębsze zrozumienie muzyki oraz stymuluje dalsze zainteresowanie nauką.
- Pielęgnowanie podstawowej zdolności zauważania różnic w muzyce.
- Pielęgnowanie podstawowej umiejętności poczucia rytmu i wykorzystanie tego w żywej reakcji muzycznej.
Śpiewanie
Kiedy śpiewanie sprawia radość dzieciom, to będą chciały zaśpiewać piosenkę z pamięci. W ten sposób mogą zacząć uczyć się stosować różnorodne wyrazy muzyczne we wszystkich poznanych piosenkach.
- Zachęcanie do śpiewania we właściwym tempie, rytmie, wysokości i z bogatą ekspresją.
- Wspieranie, aby mogły zaśpiewać melodię i harmonię po wysłuchaniu fragmentu muzycznego, przy pomocy nazw solmizacyjnych.
Granie
Dzieci grają piosenki, które wcześniej śpiewały z bogatą ekspresją. Wykorzystując keyboard, który ma szerokie możliwości ekspresji, choć inne od wykonywanych wokalnie, można wzbudzić zainteresowanie muzyką instrumentalną. Dodatkowo ich poczucie harmonii i umiejętność akompaniowania są stale rozwijane i udoskonalane.
- Pomoc w zapoznaniu się z klawiaturą i wsparcie w graniu na dwie ręce.
- Pogłębianie pewności siebie związanej z ekspresyjnym graniem poznanych
utworów. - Pozwolenie dzieciom, aby zdały sobie sprawę i doświadczyły, że bogatsza muzyka
może być tworzona przez każde z nich, przy jednoczesnym graniu w zespole.
Czytanie
W programie JMC dzieci nabywają podstawy czytania nut jako potwierdzenie tego, co wcześniej usłyszały, zaśpiewały i zagrały. Zapis nutowy jest traktowany jako wizualne przypomnienie zagranego utworu.
- Ćwiczenie pisania nut i znaków muzycznych, przy stopniowym wprowadzaniu coraz dłuższych fragmentów.
- Pomoc w graniu i śpiewaniu z nut w nadchodzących latach.
Tworzenie
Dzieci wyrażają siebie poprzez tworzenie akompaniamentów do wcześniej usłyszanych, zaśpiewanych lub zagranych utworów.
- Pomoc w odkrywaniu wielkiej radości, jaką daje tworzenie własnej muzyki, jako forma wyrażania siebie.
Zajęcia Junior Music Course w naszej szkole prowadzą Bartłomiej Karwański, Jakub Koza oraz Sylwia Makowska.
Bartłomiej Karwański
Instrumenty: perkusja, instrumenty klawiszowe, YMES
Kształcony w systemie edukacji Yamaha Szkoła Muzyczna od 4. roku życia. Aktualnie jest ogólnopolskim szkoleniowcem nauczycieli na programach YMES oraz nauki gry na perkusji.
Absolwent oraz wykładowca Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
Brał udział w licznych warsztatach muzycznych, m.in.: w seminariach przy PNChM, warsztatach Chóralne Abecadło oraz Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu w Krakowie.
W latach 2012-2019 był dyrygentem Scholi Lednickiej. W kwietniu 2016 roku zdobył I miejsce na XVI Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych im. Stanisława Kulczyńskiego w Poznaniu.
Jako jeden z czterech dyrygentów przygotowywał oraz prowadził Chór i Orkiestrę na Światowych Dniach Młodzieży – Kraków 2016.
Obecnie perkusista zespołu Holygroove.
Jakub Koza
Instrumenty klawiszowe.
Dyrygent, klawiszowiec, aranżer. W 2022 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku dyrygentura chóralna.
Na co dzień spełnia się również jako menedżer kultury oraz nauczyciel. Związany w roli chórzysty z Paderewski Chamber Choir.
Od 2019 roku drugi dyrygent – asystent w Chórze i Orkiestrze JORDAN. Prowadzący liczne warsztaty dla chórów, schol, grup teatralnych. Producent wydarzeń kulturalnych, działacz społeczny.
Sylwia Makowska
Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku edukacja muzyczna oraz Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia w Częstochowie w klasie klarnetu.
Największą przyjemność sprawia jej wspólne muzykowanie. Już w szkole średniej miała możliwość grać w sekstecie, z którym zdobyła liczne nagrody podczas ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów i festiwali, a także szkolnej orkiestrze symfonicznej, z którą występowała m. in. na deskach Filharmonii Narodowej.
W trakcie studiów związana z Paderewski Chamber Choir, z którym wywalczyła grand prix oraz złoty dyplom w XI Międzynarodowym Konkursie i Festiwalu Chóralnym w Toruniu oraz wzięła udział w 53. Tolosako Abesbatza Lehiaketa (Hiszpania) – jednym z najbardziej prestiżowych konkursów chóralnych – rywalizując z najlepszymi chórami na świecie.
Prowadząca liczne warsztaty dla dzieci i studentów, a także uczestniczka kursów oraz szkoleń.
Największą satysfakcję sprawia jej wprowadzanie najmłodszych w wielobarwne przestrzenie muzyki i obserwowanie ich radości.