Oferta - Junior Music Course (JMC) - dwuletni kurs nauczania.

W pierwszym miesiącu

Najpierw dzieci słuchają i łączą się z muzyką.
Są 4 części podręcznika w programie JMC zatytułowane „PRIMARY”, a ich realizacja trwa 2 lata. Oznacza to, że jedna część jest realizowana średnio przez 5-6 miesięcy. Najpierw dzieci oglądają obrazki w podręczniku i słuchają muzyki, co stymuluje ich wyobraźnię. Próbują zagrać tylko nutę „do” przy akompaniamencie nauczyciela, a jednocześnie zdobywają pozytywne doświadczenia i rozwijają swoje zainteresowania.

Po trzech miesiącach

Dzieci grają swój pierwszy utwór repertuarowy.
Dzięki śpiewaniu na żywo i fizycznej reakcji na muzykę, dzieci doświadczają radości tworzenia muzyki razem ze swoimi rówieśnikami. Poprzez te działania zapoznają się także z klawiaturą, grając proste ćwiczenia palcowe z akompaniamentem. Efektem tego jest umiejętność grania kilku prostych utworów jedną ręką.

Po pół roku

Dzieci grają pierwszy utwór na dwie ręce.
Dla dzieci nauka w grupie daje nie tylko wielką radość, ale także stymuluje do grania zespołowego i zdrowej konkurencji. Na tym poziomie uczniowie zaczynają grać na dwie ręce i rozpoczynają naukę różnych elementów muzycznych przy zastosowaniu procesu „Słuchanie => Śpiewanie => Granie”.

Po roku

Dzieci potrafią zagrać akompaniament do melodii.
Do tego czasu dzieci poznały tonacje C-dur, G-dur, F-dur i kilka podstawowych akordów w tych tonacjach. Potrafią zaśpiewać i zagrać wyrażając ekspresję muzyczną utworu. Jednocześnie są zachęcane do samodzielnego dobierania odpowiednich akordów (harmonii) towarzyszących melodii – samodzielne eksperymentowanie.

Po dwóch latach

Dzieci potrafią śpiewać i grać z zastosowaniem właściwej ekspresji muzycznej.
Przez dwa lata ich utwory repertuarowe stawały się coraz trudniejsze: najpierw w tonacji C-dur, potem w G-dur i F-dur, a następnie w d-moll i a-moll. Uczniowie nauczyli się grać z wielką muzyczną ekspresją (włączając nastrój i dynamikę).

Zajęcia Junior Music Course w naszej szkole prowadzą Bartłomiej Karwański, Jakub Koza oraz Sylwia Makowska.

Perkusja lekcje w Poznaniu

Bartłomiej Karwański

Instrumenty: perkusja, instrumenty klawiszowe, YMES

Kształcony w systemie edukacji Yamaha Szkoła Muzyczna od 4. roku życia. Aktualnie jest ogólnopolskim szkoleniowcem nauczycieli na programach YMES oraz nauki gry na perkusji.
Absolwent oraz wykładowca Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Brał udział w licznych warsztatach muzycznych, m.in.: w seminariach przy PNChM, warsztatach Chóralne Abecadło oraz Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu w Krakowie.

W latach 2012-2019 był dyrygentem Scholi Lednickiej. W kwietniu 2016 roku zdobył I miejsce na XVI Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych im. Stanisława Kulczyńskiego w Poznaniu.

Jako jeden z czterech dyrygentów przygotowywał oraz prowadził Chór i Orkiestrę na Światowych Dniach Młodzieży – Kraków 2016. 

Obecnie perkusista zespołu Holygroove.

Jakub Koza

Instrumenty klawiszowe.

Dyrygent, klawiszowiec, aranżer. W 2022 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku dyrygentura chóralna.

Na co dzień spełnia się również jako menedżer kultury oraz nauczyciel. Związany w roli chórzysty z Paderewski Chamber Choir.

Od 2019 roku drugi dyrygent – asystent w Chórze i Orkiestrze JORDAN. Prowadzący liczne warsztaty dla chórów, schol, grup teatralnych. Producent wydarzeń kulturalnych, działacz społeczny.

Sylwia Makowska

Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku edukacja muzyczna oraz Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia w Częstochowie w klasie klarnetu.

Największą przyjemność sprawia jej wspólne muzykowanie. Już w szkole średniej miała możliwość grać w sekstecie, z którym zdobyła liczne nagrody podczas ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów i festiwali, a także szkolnej orkiestrze symfonicznej, z którą występowała m. in. na deskach Filharmonii Narodowej.

W trakcie studiów związana z Paderewski Chamber Choir, z którym wywalczyła grand prix oraz złoty dyplom w XI Międzynarodowym Konkursie i Festiwalu Chóralnym w Toruniu oraz wzięła udział w 53. Tolosako Abesbatza Lehiaketa (Hiszpania) – jednym z najbardziej prestiżowych konkursów chóralnych – rywalizując z najlepszymi chórami na świecie.

Prowadząca liczne warsztaty dla dzieci i studentów, a także uczestniczka kursów oraz szkoleń.
Największą satysfakcję sprawia jej wprowadzanie najmłodszych w wielobarwne przestrzenie muzyki i obserwowanie ich radości.