Oferta - Junior Music Course (JMC) - cechy charakterystyczne.
Cechy charakterystyczne programu Junior Music Course (JMC).
1. Rozwój podstawowych umiejętności muzycznych dzieci w najprostszy i najbardziej naturalny sposób, oparty jest na koncepcji edukacji w określonym przedziale czasowym, aby dopasować metody do poziomu rozwoju.
Program JMC uwzględnia fizyczny, emocjonalny oraz intelektualny poziom rozwoju dziecka i do tego dostosowane są najbardziej odpowiednie treści nauczania, podejście i styl zajęć. Firma YAMAHA nazywa to edukacją w określonym przedziale czasowym.
Celem programu JMC jest umożliwienie dzieciom zaśpiewania tego, co słyszą, zagrania tego, co śpiewają oraz tworzenia własnych utworów lub wyrażania ekspresji muzycznej przy pomocy instrumentów klawiszowych.
2. Uczniami są dzieci w wieku 4-5 lat.
W pierwszych latach życia dziecka jego słuch rozwija się bardzo szybko. Dzieci są w stanie natychmiast zapamiętać dźwięki i słowa usłyszane po raz pierwszy w życiu. Dlatego też, jeśli w tym wieku będą stykały się z różnymi gatunkami muzycznymi poprzez słuchanie, śpiewanie i granie, zdobędą gruntowne podstawy do właściwej percepcji muzyki.
Wiek 4 lat jest najlepszym momentem dla rozwoju podstawowych umiejętności muzycznych.
Dzieci uczą się nazw solmizacyjnych: do, re, mi… jak słów.
Mogą rozpoznawać położenie różnych dźwięków/nut.
Są chętne na wyrażenie siebie różnymi sposobami.
3. Lekcje odbywają się w klasie.
Dzieci mogą nauczyć się wielu rzeczy poprzez granie razem z rówieśnikami i rodziną (dynamika grupy), i stopniowo są w stanie zrozumieć to także intelektualnie. Również gra zespołowa jest wyjątkową zaletą lekcji grupowej, ponieważ rozwija słuch, wzmacnia postawy społeczne i uczy współpracy z innymi (odtwarzanie grupowe).
4. Udział rodziców w zajęciach jest niezbędny.
Dzieci i rodzice są w stanie razem cieszyć się muzyką podczas lekcji. Dzieci mogą uczyć się w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu. Zaangażowanie rodziców zapewnia, że wiadomości i umiejętności przekazane podczas zajęć, będą utrwalone w domu.
Zajęcia Junior Music Course w naszej szkole prowadzą Bartłomiej Karwański, Jakub Koza oraz Sylwia Makowska.
Bartłomiej Karwański
Instrumenty: perkusja, instrumenty klawiszowe, YMES
Kształcony w systemie edukacji Yamaha Szkoła Muzyczna od 4. roku życia. Aktualnie jest ogólnopolskim szkoleniowcem nauczycieli na programach YMES oraz nauki gry na perkusji.
Absolwent oraz wykładowca Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
Brał udział w licznych warsztatach muzycznych, m.in.: w seminariach przy PNChM, warsztatach Chóralne Abecadło oraz Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu w Krakowie.
W latach 2012-2019 był dyrygentem Scholi Lednickiej. W kwietniu 2016 roku zdobył I miejsce na XVI Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych im. Stanisława Kulczyńskiego w Poznaniu.
Jako jeden z czterech dyrygentów przygotowywał oraz prowadził Chór i Orkiestrę na Światowych Dniach Młodzieży – Kraków 2016.
Obecnie perkusista zespołu Holygroove.
Jakub Koza
Instrumenty klawiszowe.
Dyrygent, klawiszowiec, aranżer. W 2022 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku dyrygentura chóralna.
Na co dzień spełnia się również jako menedżer kultury oraz nauczyciel. Związany w roli chórzysty z Paderewski Chamber Choir.
Od 2019 roku drugi dyrygent – asystent w Chórze i Orkiestrze JORDAN. Prowadzący liczne warsztaty dla chórów, schol, grup teatralnych. Producent wydarzeń kulturalnych, działacz społeczny.
Sylwia Makowska
Z wyróżnieniem ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku edukacja muzyczna oraz Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia w Częstochowie w klasie klarnetu.
Największą przyjemność sprawia jej wspólne muzykowanie. Już w szkole średniej miała możliwość grać w sekstecie, z którym zdobyła liczne nagrody podczas ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów i festiwali, a także szkolnej orkiestrze symfonicznej, z którą występowała m. in. na deskach Filharmonii Narodowej.
W trakcie studiów związana z Paderewski Chamber Choir, z którym wywalczyła grand prix oraz złoty dyplom w XI Międzynarodowym Konkursie i Festiwalu Chóralnym w Toruniu oraz wzięła udział w 53. Tolosako Abesbatza Lehiaketa (Hiszpania) – jednym z najbardziej prestiżowych konkursów chóralnych – rywalizując z najlepszymi chórami na świecie.
Prowadząca liczne warsztaty dla dzieci i studentów, a także uczestniczka kursów oraz szkoleń.
Największą satysfakcję sprawia jej wprowadzanie najmłodszych w wielobarwne przestrzenie muzyki i obserwowanie ich radości.