Oferta - Junior Extension Course (JXC) - elementy lekcji.
JXC I rok
Repertuar – rozwijanie pozytywnego podejścia do samodzielnego myślenia i ćwiczenia.
W oparciu o nabyte w programie JMC umiejętności słuchania, uczniowie zaczynają rozpoznawać różne elementy muzyczne, takie jak znaki ekspresji, czy dynamiki. Rozwija się również pozytywny stosunek do ćwiczenia.
Zespół – wprowadzenie doświadczenia grania w zespole instrumentów klawiszowych.
W JXC uczniowie zaczynają grać zespołowo na zdecydowanie większą skalę, niż to miało miejsce w JMC. Mogą również cieszyć się z umiejętności grania solowego z towarzyszeniem płyty CD.
Akompaniament – początki harmonizowania poznanych utworów.
Uczniowie w programie JXC mają radość z harmonizowania utworów, których nauczyli się np. w programie JMC. Próbują również grać akordy dwoma rękami (kadencje na dwie ręce).
Śpiewanie pamięciowe solfeżem – rozwój wrażliwości na różnych melodiach.
Kontynuując program JMC, uczniowie słuchają różnych melodii, a następnie śpiewają je nazwami solfeżowymi (do, re, mi…) z wyraźną ekspresją. Wprowadzana jest nauka czytania nut.
Śpiewanie piosenek – rozwój umiejętności śpiewania ze słowami i z bogatą ekspresją.
(JXC I i II rok) Uczniowie śpiewają, zwracając uwagę na wysokości dźwięków i rytm.
Wyobraźnia muzyczna – rozwój umiejętności jeszcze głębszego słuchania muzyki.
(JXC I i II rok) Tak jak to miało miejsce w programie JMC, uczniowie słuchają muzyki z określoną ilustracją, jednak w JXC są zachęcani, aby spojrzeć w strukturę utworu oraz spróbować rozpoznać różne elementy muzyczne, takie jak akompaniament, wariacje, instrumentacja itd.
JXC II rok
Solfeż – dalszy rozwój, aby uczniowie nabyli pewności w czytaniu nut.
Uczniowie uczą się śpiewać w sposób odpowiedni dla danego utworu. Uczą się także realizować to, co znajdują w zapisie muzycznym.
Repertuar – pobudzenie zainteresowania i pozytywnego nastawienia do ćwiczenia.
Indywidualność każdego ucznia buduje możliwość gry utworów repertuarowych w obecności innych uczniów, aby wymieniać poglądy i pomysły z całą grupą.
Granie akompaniamentu – granie odpowiedniego akompaniamentu do różnych melodii.
Uczniowie poznają najważniejszy wzór akompaniamentu: I – IV – V7 – I . Starają się stworzyć własną muzykę, stosując kadencję na dwie ręce do melodii zapisanej w podręczniku. Mogą też zagrać akompaniament do innego utworu, np. do płyty CD.
Zespół – doświadczanie różnych stylów gry zespołowej.
Uczniowie zapoznają się z różnymi rodzajami zespołów, długimi i krótkimi utworami, a także takimi, do których mogą zagrać własne akompaniamenty (kadencję na dwie ręce). W ten sposób rozwijają swoją umiejętność grania, a także zdolność aranżowania i grania zespołowego.